Látkové mmnožství

Vloženo dne 21. 9. 2019, autor Fričová Viktorie.

Učivo

Látkové mmnožství

Očekávaný výstup

Studenti vypočítají zadané příklady

Popis

Evokace:
Co je mol, který nelétá? Proč chemici používají moly? Jak se vypočítá počet molů?

1. Studenti si individuálně otevřou internetovou stránku: http://vypocty.webchemie.cz/ch03s02.html,  kde si nejprve prostudují teorii. Zopakují si, jak je definován mol, co je to Avogadrova konstanta a jak se vypočítá počet částic látky či látkové množství.

2. Pak se studenti věnují řešeným příkladům. Tyto příklady mohou zkusit vyřešit samostatně bez nápovědy.
Pokud toho ještě nejsou schopni, mohou se podívat na řešení.
To může však sloužit jen jako kontrola správnosti výpočtu.

 

3. Následně se studenti individuálně otestují na příkladech k procvičení, příklady na látkové množství. Tentokrát již nemají k dispozici řešení příkladů, pouze se jim zobrazí, zda příklad vyřešily správně, či špatně. Od daného typu příkladu mohou tlačítkem “Další otázka” získat další příklad. 

Zhodnocení: Tento typ procvičování vede studenty k samostatnosti a individuální zodpovědnosti za naučenou a pochopenou látku. Navíc každý student pracuje podle svého tempa.

Zpětná vazba: Jak studenti pochopili dané téma lze ověřit písemnou prací na výpočty látkového množství.